درباره سايت
روستای دهنو سلیم آباد بخش ششتمد
باسلام دراین وبلاگ سعی شده فعالیت های کانون فرهنگی و هنری اباصالح (عج) و همچنین گوشه ای از اخبار و رویدادهای روستای دهنو سلیم آباد از بخش ششتمد را به اطلاع شمابرسانیم ، .لطفاً نظرات سازنده ی خودرا برای ما ارسال نمایید . با تشکر مدیر سایت - دهنوی 09157069539

کدستان



مطالب سایت
مطالب پر بازدید مطالب جدید مطالب تصادفی
سامانه پیام کوتاه روستای هنو

چنانچه شماره همراه شما در سامانه پیامکی روستای دهنو ثبت نشده جهت ثبت آن و دریافت اخبار  و اطلاعیه های پیرامون روستای دهنو نام و نام خانوادگی خود را از طریق تلفن همراه خود به شماره زیر ارسال کنید

50002210002073

آلبوم تصاویر
آلبوم تصاوير

تصاوير خود را براي ما ارسال کنيد تا در البوم سايت قرار دهيم r.dehnavi82@yahoo.com               

بازدید : 592
نويسنده : روح اله دهنوی


گزارش تصویری از فعالیت های ماه مبارک رمضان

جهت بزرگ شدن هر تصویر روی آن کلیک کنید

 

 

 

 

 

یکشنبه 04 مرداد 1394
بازدید : 656
نويسنده : روح اله دهنوی
دسته : سایر ,


دست به دست یکدیگر دهیم روستای خود را کنیم آباد


انجمن خیریه روستای دهنو در مورخ 11/4/1394  همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) با هدف مشارکت و مساعدت در امور خیریه روستای دهنو تاسیس گردید.


موارد مساعدت و مشارکت انجمن:

  • اشتغالزایی برای جوانان روستای دهنو
  • مساعدت برای درمان بیماران نیازمند و صعب العلاج روستای دهنو
  • مساعدت در تهیه جهازیه زوج های جوان مستمند و نیازمند روستای دهنو
  • کمک مالی و غیرمالی به نیازمندان و مستمندان روستای دهنو
  • اعطای وام قرض الحسنه بدون کارمزد  به نیازمندان
  • مساعدت در امور فرهنگی ، ورزشی ، اجتماعی روستای دهنو



با توجه به اینکه انجمن  خیریه روستای دهنو در تمامی زمینه ها از جمله کمک به نیازمندان و مستمندان روستای دهنو اقدام به مشارکت و مساعدت می نماید ، لذا شما عزیزان میتوانید صدقات ، نذورات ، زکات، فطریه ، کفاره  و ...  را به این انجمن پرداخت نمائید.
تمامی کمکهای جمع آوری شده ، فقط در امور خیریه مربوط به روستای دهنو هزینه میشود.


شماره تماس: 09157069539
سامانه پیامکی: 50002210002073
سایت: www.anjomanedehnov.blog.ir

ایمیل : anjomanedehnov@mailfa.com

آدرس: مسجد جامع روستای دهنو

بارالها، حتی یک لحظه ما را به خودمان وا مگذار
 


یکشنبه 04 مرداد 1394
بازدید : 745
نويسنده : محسن صاحبی
دسته : پزشکی ,


دانستني هاي تغذيه در ماه رمضان
هر ساله پس از ماه مبارک رمضان، اغلب يا افزايش وزن پيدا مي کنيم يا ضعيف شده و دچار بيماري‌هاي گوارشي مي شويم. اين عوارض از آن جا ناشي مي شود که ياد نگرفته ايم اصولي روزه بگيريم .
پرخوري و بدخوري دليل عمده اين عوارض است
تغذيه صحيح در ماه رمضان بسيار اهميت دارد و بايد مواد غذايي مانند گوشت، مرغ، ماهي، لبنيات و سبزي ها، قسمت اعظم رژيم غذايي شخص را در برگيرد.
مصرف تمام مواد غذايي بايد بر اساس اصول و برنامه باشد.مثلاً اگر مي گوييم لبنيات خوب است، بايد در نظر داشته باشيم که مصرف بالاي لبنيات بدون مصرف آب به ميزان کافي، ايجاد سنگ‌هاي مجاري ادراري را بسيار افزايش مي دهد.
مصرف مواد پروتئيني (گوشت، مرغ، لبنيات و ماهي) به تنهايي کافي نيست، بلکه در کنار آن‌ها بايد از سبزيجات، سالاد، آب و حبوبات استفاده نمود تا از يبوست جلوگيري شود و بايد در نظر داشت که مصرف زياد غذاهاي پروتئيني باعث تشنگي مي شود.
در خصوص کودکان و نوجواناني که براي اولين بار روزه مي گيرند، بايد تمام مواد مغذي در رژيم غذايي آن‌ها گنجانده شود. اين نوجوانان بايد در وعده سحر به مقدار کافي غذا بخورند و آب ميوه هايي مثل هويج و گوجه فرنگي را بسيار مصرف نمايند.
چگونگي روزه گرفتن در ماه رمضان
روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان منافع فراواني به همراه دارد، ضمن اين که بايد نکات پزشکي و نحوه تغذيه نيز مورد توجه قرار گيرد. بنابراين مصرف غذاي زياد هنگام افطار و سحر ضرورت ندارد و مهم، داشتن رژيم مناسب غذايي در اين ماه است.
بدن مکانيسم‌هاي تنظيم کننده اي دارد که در طي روزه داري فعال مي شوند و سوخته شدن مؤثر چربي بدن در اين ماه رخ مي دهد. يک رژيم غذايي متعادل براي حفظ سلامت و فعاليت فرد در طول ماه رمضان کافي است. اختلالات به وجود آمده در اين ماه، حاصل مصرف زياده از حد غذا، مصرف نامتعادل غذا و خواب کم است .
سحر:
سحري را سبک مصرف کنيد.
افطار:
نياز فوري بدن هنگام افطار، به دست آوردن يک منبع انرژي به شکل گلوکز(قند خون) براي هر سلول زنده بخصوص سلول‌هاي مغز و اعصاب است. خرما و آب ميوه منابع خوب قند هستند؛ بنابراين هنگام افطار مصرف خرما، آب ميوه، سوپ سبزيجات با رشته به منظور حفظ تعادل قند، آب و مايعات بدن توصيه مي شود.
شام:
- گروه گوشت: مرغ، گاو، گوساله، ماهي و ...
- گروه نان وغلات: اين گروه منبع خوبي از کربوهيدرات‌هاي مرکب به شمار مي آيند و تأمين کننده انرژي، پروتئين، مواد معدني و فيبرهاي غذايي مي باشند.
- گروه لبنيات ( شير، ماست، پنير و...) شير و محصلات لبني منابع خوب پروتئين و کلسيم هستند که براي حفظ بافت بدن و عملکرد‌هاي متعدد فيزيولوژيک ضروري مي باشد.
- گروه سبزيجات: سبزيجات منبع خوب فيبرهاي غذايي، ويتامين A و ساير مواد شيميايي گياهي به شمار مي آيند که آنتي اکسيدان هستند. اين مواد در جلوگيري از سرطان، بيماري‌هاي قلبي-عروقي و بسياري از بيماري‌هاي ديگر مفيدند.
- گروه ميوه ها: ميوه را به عنوان آخرين قسمت شام يا فاصله کمي بعد ازشام مصرف کنيد تا باعث سهولت هضم غذا شد، از بروز برخي مسائل جلوگيري کند. ميوه‌هاي ترش، ويتامين C بدن را فراهم مي کنند. ميوه‌ها منبع خوبي از فيبرهاي غذايي هستند . ميوه‌ها و مخلوطي از مغزها را مي توان بعد از شام يا قبل از خواب مصرف کرد.
 
 
برداشت از سایت پرتو سخن
سه شنبه 26 خرداد 1394
صفحات سايت
تعداد صفحات : 31
آمار سايت

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 108
کل نظرات کل نظرات : 40
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاين افراد آنلاين : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 58

کاربران آنلاين کاربران آنلاين

آمار بازديد آمار بازديد
بازديد امروز بازديد امروز : 87
بارديد ديروز بارديد ديروز : 107
ورودي امروز گوگل ورودي امروز گوگل : 0
ورودي گوگل ديروز ورودي گوگل ديروز : 9
بازديد هفته بازديد هفته : 578
بازديد ماه بازديد ماه : 2,565
بازديد سال بازديد سال : 78,940
بازديد کلي بازديد کلي : 568,445



Code Center